Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

X
Telefon
Teklif Al

e-İrsaliye Nedir?

e-İrsaliye VUK 213 Sayılı kanun gereği irsaliyede yer alabilecek bilgileri içeren, kağıt irsaliye ile aynı nitelikte olan ve kağıt irsaliye yerine geçen standartları GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından belirlenmiş, satıcı ile alıcının kapalı bir sistemde elektronik olarak gönderdiği bir belgedir.

e-İrsaliye'nin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Matbu irsaliye hazırlamayacağınız için zamandan tasarruf edebilirsiniz.
e-İrsaliye sayesinde kaybolma ya da yeniden gönderim gibi maliyetler ile karşılaşmazsınız.
Dilediğiniz her şeye istediğiniz yer ve zamanda erişebilirsiniz.
e-İrsaliye ile alıcıya anında bilgi ulaşırken kabul, ret, iade süreçlerinde hızlı mutabakat sağlarsınız.
Raporlama kolaylığı ve rahatlığı yaşarsınız.
e-İrsaliye 10 yıl süreyle dijital ortamda saklandığından veriye hızlı erişimin yanı sıra arşivleme masraflarınızdan (zaman, depo ve personel) kurtulursunuz.
e-İrsaliye sistemine geçtiğinizde kağıt irsaliyeye farkla işlerinizde pratiklik kazanırsınız.
Kâğıt, yazdırma, kargolama ve arşivleme masraflarından kurtulursunuz.
e-Fatura ve e-Arşiv kullanıcısı iseniz dijitale taşıdığınız faturalama süreçleriniz, e-İrsaliye ile daha rahat bir hale gelir
Mevcut muhasebe yazılımlarınıza entegre edebilirsiniz.

Mekan Bağımsız Erişim

e-İrsaliye dijital ortamda düzenlendiği için mekan bağımsız erişim sağlayabilir, alıcınızdan gelen iade, ret, hata süreçlerinizi rahatça yönetebilirsiniz.

Farklı Ticari Programlarla Entegrasyon

Elektronik İrsaliye’yi mevcut muhasebe programları ile entegre edebilir böylece işletmenizin verimliliğini arttırabilirsiniz.

Hızlı Raporlama

e-İrsaliye ile belgelerinizi kolayca oluşturabilir ve raporlama yapabilirsiniz.

Maliyet Avantajı

Kağıt İrsaliye oluştururken karşılaştığınız maliyetlere (kağıt, kargolama, yazdırma vb.) katlanmak zorunda kalmazsınız.

e-İrsaliye Referanslarımız

e-İrsaliye hizmeti verdiğimiz referanslarımız

e-İrsaliye Özellikleri

Hemen-Dijitale-Gecin

Hemen Başvur!

e-İrsaliye’ye Hemen Başvurun!
e-İrsaliye’ye geçiş yapın hızlı, kolay ve güvenli fatura kesmenin keyfine varın. e-İrsaliye ile hızlı işlem ve kolay geçiş yapmak için bizimle iletişime geçin.

e-İrsaliye, muhasebe paket programlarla entegre çalıştığı için işletmenizin operasyonel süreçlerini tek bir noktadan yönetmenizi sağlar.

Dijital ortamda oluşturulan irsaliye ile kaybolma veya yanlış gönderme sorunlarına katlanmaz, kolayca raporlama yapabilirsiniz.

Elektronik İrsaliye sayesinde zaman ve mekan kısıtlaması katlanmadan belgelere ulaşabilir, alıcıdan gelen isteklere hızlı cevap verebilirsiniz.

e-İrsaliye, kağıt irsaliye ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Kağıt irsaliye oluştururken kağıt, mürekkep, arşivleme gibi maliyetlere katlanırsınız. Elektronik irsaliye ile bu masraflardan kurtulursunuz.

e-İrsaliye Hakkında Merak Ettikleriniz

Taraflardan birisinin e-İrsaliye mükellefi olmaması durumunda kâğıt ortamda ya da e-arşiv fatura ile irsaliye gönderimi yapılması gerekir.

e-Fatura sistemini kullanan tüm firmaların, e-İrsaliye geçmesi gerekir. e- İrsaliye belgesi düzenleyebilmek için hem satıcının hem de alıcının e-İrsaliye sistemine kayıtlı olması gerekir. Eğer alıcı e-İrsaliye kullanıcısı değilse, kâğıt irsaliye düzenlenmelidir.

e-Arşiv Faturayı irsaliye yerine kullanan satıcılar e-İrsaliye uygulamasına geçtiğinde alıcı e-İrsaliye kullanıcısı değilse e-Arşiv faturası düzenlemeye devam edilecektir. Alıcı da e-İrsaliye kullanıcı ise e-Arşiv dışında e-İrsaliye de düzenlenmelidir.

Mükellefler e-İrsaliyeyi;

  • Kendi bilgi işlem sistemlerini Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemine entegre ederek
  • GİB’in Portalı aracılığıyla
  • Lider entegratör Uyumsoft AŞ’nin de aralarında bulunduğu özel entegratörlerin bilgi işlem sistemleri aracılığıyla düzenleyebilir.

Özel entegratörden hizmet alarak e-İrsaliye uygulamasına geçenlerin, ayrıca GİB’e başvurması gerekmemektedir.

e-İrsaliye bilindiği üzere mükellef olan işletmeleri; yazdırma, kargolama, arşivleme ve kaybolma durumunda yenisini gönderme gibi birçok iş sürecinden kurtarmaktadır. Bu durumda da ciddi bir zaman, para ve iş gücü tasarrufu sağlanmaktadır.

e-İrsaliye gönderebilmek için öncelikle e-Fatura düzenlenmelidir. e-İrsaliyenin, GİB e-İrsaliye Uygulamasına İlişkin Teknik Kılavuzda yer alan format ve standartlara göre, elektronik ortamda, elektronik sertifika ile imzalanarak düzenlenmesi, alıcısına iletilmesi, muhafaza ve ibraz edilmesi esas olmaktadır.

e-İrsaliyenin Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sisteminden sorgulanabilmesi için kare kod veya barkodu olmalıdır. Ayrıca e-Faturanın tarih ve belge numarasını da içermelidir.

e-İrsaliye, malın filli sevkinden önce düzenlenerek, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’in sistemi üzerinden alıcısına iletilir.  Satıcı tarafından düzenlenen ve Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) üzerinden alıcısına iletilen e-İrsaliye, alıcı tarafından kabul/ret edilir.

Alıcı mükellefler eğer isterlerse, e-İrsaliye belgesine,

  • Konu mallara ilişkin olarak ne kadarlık kısmının teslim alındığını/kabul edildiğini,
  • Teslim alınmayan mallara ilişkin olarak, kabul edilmeyen mal miktarını ve nedenini uygulama üzerinden e-İrsaliye belgesini düzenleyene iletebilir.

e-İrsaliye izni alan mükellefler, oluşturdukları e-İrsaliyelerini ve e-İrsaliye yanıtlarını, birbirleriyle ilişkili şekilde, mevzuatta öngörülmüş süreler dahilinde muhafaza ve istenildiğinde ibraz etmekle yükümlüdür.

e-İrsaliye daha çok sevk irsaliyesi yerine geçer ve malı teslim alan alıcıya iletilir. Şoför ve rotasyon bilgisi taşıyan taşıma irsaliyesi yine kâğıt çıktı alınıp, araçta bulundurulacaktır. Malın taşıta yüklenip, sevkiyatın başlamasından itibaren, araçta e-İrsaliyenin bir örnek kâğıt çıktısının bulundurulması ya da elektronik olarak görüntülenmesinin sağlanması gerekir. Araçta bulunan e-İrsaliyenin kâğıt çıktısı üzerinde; ıslak imza ya da kaşe bulunması, kâğıt çıktının alıcıya verilip imzalatılması, malların alıcıya tesliminden sonra muhafaza veya ibrazı gibi süreçler zorunlu değildir.

e-İrsaliye'den Yararlanma Yöntemleri

e-İrsaliye'ye geçiş yapacak mükellefler için 3 farklı geçiş yöntemi vardır.

Kendi bilgi işlem sistemlerinin Başkanlık sistemlerine entegrasyonu yoluyla.

e-İrsaliye Uygulamasına ait temel fonksiyonların internet üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile Başkanlık tarafından oluşturulan ve www.efatura.gov.tr internet adresinde hizmete sunulan GİB Portalı aracılığıyla.

Başkanlıktan izin almış özel entegratörlerin bilgi işlem sistemleri aracılığıyla aynı e-fatura uygulamasından yararlandığınız yöntem ile yararlanabilirsiniz.

i-Dönüşüm Ürünleri

i-Dönüşüm ait ürünlere ulaşmak için tıklayabilirsiniz.

e-Dönüşüm Sürecinizde Güncel Kalın

e-Dönüşüm sürecinizde son güncellemelerden haberdar olmak ve ürünlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için üye formunu doldurun.

    e-İrsaliye'ye Geçmek İçin Hemen Başvurun!

    +90 (212) 467 33 33

    Hemen Ara e-İrsaliye'ye Geçiş Sürecinde Destek Al!

    Neden Uyumsoft e-İrsaliye?

    Uyumsoft e-İrsaliye'de Yok Yok !

    e-İrsaliye’ye Uyumsoft’la geçiş yapın hızlı, kolay ve güvenli fatura kesmenin keyfine varın. e-İrsaliye ile hızlı işlem ve kolay geçiş yapmak için bizimle iletişime geçin.

    e-İrsaliye Başvuru Formu

      Uyumsoft tarafından reklam, pazarlama, promosyon, tanıtım, bilgilendirme ve ticari amaçlı SMS, e-posta ve telefon yoluyla elektronik ileti gönderilmesine onay verdiğimi beyan ediyorum.

      e-İrsaliye Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

      Merak-edilenler

      Taraflardan birisinin E-irsaliye mükellefi olmaması durumunda kağıt ortamda ya da e-arşiv fatura ile irsaliye gönderimi yapılması gerekmektedir. E-irsaliyenin bir nüshası olan taşıma irsaliyeleri ise matbu olarak araçlarda bulundurulmaya devam edecektir.

      Öncelikle bilinmesi gereken şudur ki; e-Fatura sistemine kayıtlı tüm firmaların, E-irsaliye geçişi zorunlu olmaktadır.

      E-irsaliye bilindiği üzere mükellef olan işletmeleri; yazdırma, kargo, arşivleme ve kaybolma durumunda yenisini gönderme gibi bir çok iş sürecinden kurtarmaktadır. Bu durumda da ciddi bir zaman, para ve iş gücü tasarrufu sağlanmaktadır.

      Mükellefler e-irsaliyeyi; kendi bilgi işlem sistemlerini Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemine entegre ederek veya GİB’in Portalı aracılığıyla veya lider entegratör Uyumsoft AŞ’nin aralarında bulunduğu özel entegratörlerin bilgi işlem sistemleri aracılığıyla yapacaklardır. Özel entegratörden hizmet alarak e-İrsaliye uygulamasına geçenlerin, ayrıca GİB’e başvurması gerekmemektedir.