E-irsaliye Nedir?

e-iraliye hakkında genel bilgilendirme

Öncelikle eğer e-irsaliye sisteminden faydalanmak istiyorsanız mutlaka e-fatura sistemi içerisinde dahil olmanız gerekmektedir. Mükelleflerin e-irsaliye’den yararlanabilmesi için daha önceden fatura düzenleyebilme ve iletebilme becerilerine sahip olması gerekmektedir. Gerekli hazırlıklar tamamlandıktan sonra ancak e-irsaliye sistemine geçebilirsiniz. 2018 yılında çıkan yeni yasaya göre sermaye firmaları ile beraber şahıs firmaları da artık istekleri doğrultusunda e-irsaliye sistemine katılabilmektedir. Ayrıca eğer e-fatura sistemine kayıtlı iseniz 2019 yılının ilk gününde zorunlu olarak e-irsaliye’ye geçmeniz gerekmekte. Yapılan çalışmalar sonrası gelir idaresi başkanlığı ve bakanlık bu konuda kesin kararlar alarak sanal ortamdaki fatura, irsaliye ve arşiv hizmetlerinin tamamını birbirine bağlamayı amaçlıyor.

Günümüz teknoloji çağında, mal hareketlerinin e-ortamda düzenli bir şekilde izlenebilmesi amacıyla, kâğıt ortamda düzenlenmekte olan “sevk irsaliyesi” nin, e-belge olarak, e-ortamda düzenlenmesi, alıcısına e-ortamda iletilmesi ve e-ortamda muhafaza ve ibraz edilmesine “e-İrsaliye” denilmektedir. e-İrsaliye belgesi, kağıt ortamdaki “sevk irsaliyesi” ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Ayrıca, e-İrsaliye zorunlu bir uygulama değildir. Özetle, e-İrsaliye uygulamasından, e-Fatura uygulamasından yararlanma iznine sahip olanlar, e-İrsaliye düzenleyebilme- iletebilme konusunda gerekli hazırlıklarını tamamlamış olanlar ve e-İrsaliye uygulamasına dâhil olmak için gerekli başvuruyu yapmış işletmeler, istemeleri halinde faydalanacaktır.

Sizi Arayalım

call-2

e-Bilet ürünümüz hakkında detaylı bilgi almak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.
En kısa sürede uzman ekiplerimiz size dönüş yapacaktır.