Kolay Geçiş, Hızlı İşlem

Uyumsoft, e-Fatura uygulamasıyla 81 ilde hizmet garantisi, e-Defter, e-Arşiv gibi elektronik uygulamalara kolay entegrasyon, muhasebe yazılımlarıyla tam uyumluluk, uluslararası standartlara uygun saklama hizmeti, 7/24 destek gibi hızlı ve etkin çözümlerle daima yanınızda.

Neden e-Fatura ?

Toner, kartuş, yazıcı ve kağıt maliyetinizi azaltır.
Saklanması çok daha güvenilir ve kolaydır.
Muhasebe sisteminiz ile entegre edebilirsiniz.
Faturaların kaybolma riski ortadan kalkar.
Tamamen çevre dostudur.
Geçmişe dönük faturalar daha kolay bulunabilir.
İki firma arası fatura alımı ve gönderimi çok daha rahat olur.
Kargo ile uğraşmak zorunda kalmazsınız.
Satıcılarınız ve müşterileriniz ile daha kolay mutabakat sağlarsınız.

Kağıt Masrafından Kurtulun

Fatura kaybı, fatura çıktısı alma, toner ve kâğıt masrafından kurtulmuş olursunuz

Zaman Tasarrufu Sağlayın

Faturalaşma sürelerinizi saatlerden, dakikalara düşürerek zamandan tasarruf edebilirsiniz.

Daha Güvenli Bir Yapıya Geçin

e-Fatura sistemi ile şirketinizin fatura bilgilerini güvenle saklarsınız

Dijital Arşiv Hizmetinden Yararlanın

e-Fatura sistemi ile geçmişe dönük fatura arama derdiniz kalmaz

e-Fatura Referanslarımız

e-Fatura hizmeti verdiğimiz referanslarımız

e-Fatura Özellikleri

e-Fatura, kağıt masraflarından sizleri kurtaran bir Elektronik Fatura sistemidir.
e-Fatura ile faturalarınızı elektronik ortamda gönderip, alabilir ve dijital ortamda saklayabilirsiniz.

Hemen Başvur!

e-Fatura’ya Hemen Başvurun!
e-Fatura’ya geçiş yapın hızlı, kolay ve güvenli fatura kesmenin keyfine varın. e-Fatura ile hızlı işlem ve kolay geçiş yapmak için bizimle iletişime geçin.

İster cepten, ister tabletten isterseniz de bilgisayardan cihaz sınırlamanız olmadan faturalarınıza erişim sağlayabilirsiniz.

e-Fatura sayesinde faturalarınız güvenli bir şekilde arşivlenir. minimum 10 yıl boyunca)

İsterseniz evden, isterseniz işten e-Fatura uygulamalarına erişim sağlayabilir zaman ve mekan kısıtlamasına takılmazsınız.

Fatura sınırlamasını olmadan toplu olarak fatura gönderimi yapabilirsiniz.

e-Fatura Hakkında Merak Ettikleriniz

VUK 509 numaralı tebliğ ile birçok alanda faaliyet gösteren şahıs ve tüzel kişilere e-Fatura’ya geçiş zorunlu oldu. e-Fatura’ya hızlı, kolay ve güvenli geçiş için Uyumsoft’u seçin.

Bilindiği üzere, tüzel ve gerçek kişi olan tüm mükellefler, gönüllü olarak e-Fatura’ya geçiş yapabilir.5 Milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatına sahip olanlar, EPDK lisanslı şirketler (bayiler dahil), motorlu taşıtlar (imal,  ithal,  bayiler) ÖTV III,  internet aracılığı ile satış kiralama işlerine internet siteleri yoluyla aracılık edenler, internet reklamları yayınlayan internet reklam hizmet aracıları, komisyoncu veya tüccar olarak sebze – meyve ticareti yapanlar ve bavul ticareti yapanların e-Fatura’ya geçiş yapmaları zorunlu olmuştur.

  • * Brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 5 Milyon TL ve üzeri olan mükellefler
  • * EPDK Lisanslı Şirketler (bayiler dahil)
  • * Motorlu Taşıtlar (imal, ithal, bayiler) – ÖTV III
  • * İnternet Aracılığı İle satış kiralama işlerine internet siteleri yoluyla aracılık edenler
  • * İnternet reklamları yayınlayan internet reklam hizmet aracıları
  • * Komisyoncu veya Tüccar Olarak Sebze – Meyve Ticareti Yapanlar
  • * Bavul Ticareti Yapan Firmalar geçiş yapmak zorundadır.

e-Fatura Uygulaması, tanımlanan standartlara uygun elektronik ortamda oluşturulan, Internet üzerinden gönderilen ve saklanan e-Faturaların, tarafları arasında güvenli ve sağlıklı bir biçimde dolaşımını sağlamak amacı ile oluşturulan uygulamaların genel adıdır.

Nitekim e-Fatura, yeni bir belge türü olmayıp, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. e-Fatura, VUK’na göre bir faturanın tüm unsurları içeren, hukuki olarak “kâğıt” faturadan farksız, muhataplar arasındaki iletiminin GİB- Gelir İdaresi Başkanlığı’nın merkezi platformu üzerinden gerçekleştirildiği bir belgedir. Ticari hayattaki en önemli belge bilindiği üzere faturadır. e-Fatura işletmelerin ve iDönüşümün en önemli ayağı e-Faturadır.

Gelen faturaya elektronik itiraz: E-Fatura uygulamasında sadece ticari fatura senaryosunu kullanabilir miyiz? GİB’e temel fatura senaryosu ile gelen faturaları, almak istemediğimizi talep etsek bu talebimiz gerçekleşebilir mi?

Ticari ihtiyaçlar göz önünde tutularak Ticari Fatura Senaryosu oluşturulmuştur. e-Fatura uygulamasında ticari senaryoyu seçen mükellefler, “kabul” veya “ret” uygulamalarını kullanarak, gönderilen faturaya itiraz etmektedirler. Bir başka değişle, ticari fatura uygulamasını seçen mükellefler, önce faturayı inceleyecektir ve gerekirse faturayı kabul etmeyecektir. Ticari fatura senaryosunun uygulanabilmesi için kullanacak tarafların açık rızası, yani bu konuda anlaşmış olmaları gerekmektedir. Ticari fatura senaryosunda fatura; kabul, red ve iade işlemleri mesajlaşma platformu üzerinden gerçekleştirilmektedir.

Temel fatura senaryosunun, bir talebe bağlı olarak kaldırılması mümkün de değildir. Temel fatura senaryosu kapsamında, tarafınıza iletilen faturalara, itirazınızı ise harici yollarla (örneğin noter kanalı ile) yapmanız gerekmektedir.

Geçmiş tarihli e-Fatura: VUK’na göre faturanın mal teslimi veya hizmet ifasından sonraki 7 gün içinde düzenlenmesi zorunlu olduğundan, e-Fatura en çok 7 gün öncesine düzenlenebilmektedir.

GİB e–Fatura uygulaması kapsamında fatura “oluşturma, gönderme ve alma” işlemleri için 3 alternatif yoldan birisi izlenmektedir.

1-İşletmelerin teknik altyapısı yeterli ise kurumsal iş sistemlerinin, GİB e–Fatura uygulamasına doğrudan entegrasyonu yoluyla yapılabilmektedir.

2-GİB e–Fatura uygulamasına, Uyumsoft Bilgi sistemleri ve teknolojileri AŞ’nin aralarında bulunduğu özel entegratör firmaların, e–Fatura sistemi aracılığıyla erişimi yoluyla yapılabilmektedir. Özel entegratörler arasında lider olan Uyumsoft, iDönüşüm mimarıdır.

3-500 fatura/ay’a kadar, efatura.gov.tr internet adresinde hizmete sunulan GİB’in e-Fatura portalı aracılığı yoluyla yapılabilmektedir.

Yukarıdaki 3 maddeden biri seçilmektedir ve seçilen yöntem; istenen bilgi ve belgelerin, süreçlerle ilgili teknik yeterliliklerin, bilgi güvenliği sertifikasyon, test ve onayların kapsam ve sayısını da değiştirmektedir. Bu nedenle başvurunun ilk adımı, “yöntem seçimi”dir.

Hangi yöntemin kullanılacağı; şirketin büyüklüğü, faaliyet gösterdiği sektör, şube ve işlem sayı gibi parametreler etrafında yapılacak değerlendirme sonucunda karar verilecektir. Mükellef olan işletmelerin, e-Fatura düzenleme ve kabul etme yetkisine sahip olup uygulamaya geçebilmeleri için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın, öncelikle başvuru, test ve protokol aşamalarını tamamlaması gerekmektedir.

e-Fatura’dan Yararlanma Yöntemleri

e-Fatura’ya geçiş yapacak mükellefler için 3 farklı geçiş yöntemi vardır.

e-Fatura’ya geçmesi zorunlu olmayanların da gerekli sistemsel altyapıyı kurmaları ve GİB’ den izin almaları şartıyla e-Fatura’ya geçiş yapmaları mümkündür. Doğrudan entegrasyon yapmak isteyen mükelleflerin, imzalı ve paraflı BİS ( Bilgi İşlem Sistemi) raporu ve entegrasyon başvuru dilekçesini de posta yolu ile göndermeleri lazımdır. BİS Raporunda e-Fatura ve e-Bilet listesi düzenleme, onaylama, sunma, muhafaza, ibraz ve raporlama süreçleri ile bu süreçlerde kullanılan yazılım ve donanımlar tanıtılarak alınan güvenlik önlemleri, iş sürekliliğini sağlama ve felaketten kurtarma mekanizmaları ayrı ayrı ele alınarak değerlendirilip, açıklanmalıdır. Bu süreci hayata geçirmek ciddi bir yatırım ve insan kaynağı gerektirmektedir. Bu nedenle, mükellef işletmelerin büyük çoğunluğu, Uyumsoft’ un aralarında bulunduğu özel entegratörler ile çalışmayı tercih etmektedirler.

Özel entegratör aracılığıyla e-Fatura uygulamasını kullanmak isteyen mükelleflerin, özel entegratör aracılığıyla e-Fatura uygulamasına dahil olacaklarını bildirir bir dilekçe hazırlamaları lazımdır. Faturalama ihtiyaçları farklılık gösteren veya çok sayıda fatura düzenleyen mükellefler, kendilerine ait bilgi işlem alt yapısının yetersiz olması yada dış kaynak hizmet tercih etmeleri halinde teknik yeterliliği ve mali mührü onaylanmış özel entegratörün e-fatura sistemi üzerinden e-fatura alıp gönderebilmektedirler. e-Faturaların, mükellef olan firmaların, kendi bilgi işlem sistemlerinde saklanması zorunlu değildir. Mükellefler, lider özel entegatör Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve teknolojileri AŞ’nin aralarında olduğu özel entegratörlerden hizmet alarak, entegrasyon hizmet sağlayıcıları nezdinde elektronik saklama yapılabilmektedirler.

e-Fatura Uygulamasını GİB’ in e-Fatura Portalı üzerinden kullanmak isteyen mükelleflerin Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde belirtilen esaslara uygun biçimde Başkanlığa başvurmaları gerekmektedir. GİB Portal Yöntemini kullanmak isteyen mükelleflerin uyumlu altyapı, tarayıcı ve yazılım kurulumlarını tamamlamaları gerekmektedir. Ayda 500 fatura’ ya kadar fatura kesenler, GİB’ in efatura.gov.tr adresinde yer alan e-Fatura portalını kullanarak, e-Fatura süreçlerini yönetebilirler. GİB Portal faturalarınızı yalnızca 6 ay saklama hizmeti vermektedir. Ayrıca GİB portal üzerinden kestiğiniz e-Arşiv Faturalarınızda müşterilerinize mail olarak e-Arşiv Fatura gönderimi yapılmaz, bu işlemin manuel olarak yapılması gerekmektedir.

e-Fatura’ya Geçiş Yapanlar Başka Hangi Uygulamaları Kullanmak Zorunda

VUK 509 numaralı tebliğ ile e-Fatura’ya zorunlu geçiş yapan mükelleflerin e-Arşiv Fatura ve e-Defter uygulamalarına da geçiş yapma zorunluluğu bulunmaktadır.

e-Dönüşüm Sürecinizde Güncel Kalın

e-Dönüşüm sürecinizde son güncellemelerden haberdar olmak ve ürünlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için üye formunu doldurun.

e-Fatura’ya Geçmek İçin Hemen Başvurun!

e-Fatura’ya şimdi geçin masraflarınızı yarıya indirin.
Uyumsoft, Mali mühür onaylı e-Fatura uygulaması, Özel Entegrasyon ve Saklama Hizmet sağlayıcısıdır.

+90 (212) 467 33 33

Hemen Ara e-Fatura Geçiş Sürecinde Destek Al!

Neden Uyumsoft e-Fatura?

Uyumsoft e-Fatura'da Yok Yok !

e-Fatura’ya Uyumsoft’ la geçiş yapın hızlı, kolay ve güvenli fatura kesmenin keyfine varın. e-Fatura ile hızlı işlem ve kolay geçiş yapmak için bizimle iletişime geçin.

e-Fatura Başvuru Formu

e-Fatura Hakkında Sık Sorulan Sorular

İlk olarak e-Fatura’ya geçmek için mali mühür veya e-imza temin etmeniz gereklidir. Sonrasında özel entegratör aracılığı ile veya GİB Portal üzerinden başvuru yaparak geçiş işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Hayır. Faturalarını elektronik fatura biçiminde kesmeye başlayanlar, söz konusu faturalarını kâğıt olarak kesemezler.

Hazırlanan mali mühürlü veya imzalı e-Fatura, aracı kurum veya GİB üzerinden kesilebilir.

e-Fatura, e-Fatura mükellefi olan şirketler arasında, e-Arşiv ise e-Fatura sistemine dahil olmayan kurumlar ve kişilere elektronik ortamda fatura gönderilebilmesini sağlar.

Özel entegratörlerden hizmet alanlar, kestikleri fatura adedine göre, bir fiyat ödemektedirler.