3- GIB Resmi Başvuru – e-Fatura

e-Fatura Başvurusu yapmak için mali mührünüzün bilgisayarınızda kurulu ve takılı olduğundan emin olunuz.

Mali mühür kurulumu için bakınız: Mali Mühür (AKİSKART) Kurulumu Dokümanı

e-Fatura başvurusu için http://www.efatura.gov.tr/adresinden başvuru ikonundan giriş yapınız.

efatura1

Açılan sayfada Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız butonu ile formu açınız.

efatura2

e-Fatura Başvuru Formundan özel entegrasyon seçeneğini işaretleyerek gerekli alanları eksiksiz doldurup, mali mühür ile başvurunuzu onaylayınız.

efatura3

e-Fatura Başvurusunun Mali Mühürle İmzalanması

e-Fatura Başvuru Formu kaydedildikten sonra aşağıdaki şekildeki gibi Kart Giriş ekranı açılacaktır.

Mali mührünü aktif olarak kullanmakta olan mükelleflerin AKISKART ları Tanımlı Kartlar otomatik olarak gelecektir.

efatura4

İlk kez mali mühür kullanılacak mükellefler ise Kart Giriş ekranında Tanımla düğmesinden ilgili kütüphane seçmelidir.

efatura5

Kütüphane seçimi içinSEÇbutonundanaçılan pencereden C:\Windows\system32\akisp11.dll yazarak dosyayı seçiniz. Kartınıza 6 karakteri geçmeyen ve Türkçe karakter ve boşluk içermeyen bir isim belirleyerek EKLEbutonuna basınız.

Kart giriş ekranında tanımlı kartınızı seçiniz ve kart şifresi giriniz.

efatura6

Sonra Giriş düğmesine tıklanır. Kart şifresi doğru biçimde girildiğinde Sertifika Bilgileri Kart

Giriş ekranına yüklenecektir:

efatura7

Sertifika bilgileri yüklendikten sonra imzala düğmesine tıklanır ve böylelikle başvuru işlemi tamamlanmış olur. Gelir İdaresi Başkanlığı İşlem Başarılı onay mesajı ve dosya evrak numarası ile dönüş yapacaktır. Ayrıca oluşturulan başvuru formunun imzalı pdf hali ve diğer ek bilgiler Şirket Sorumlusu Bilgileri kısmında belirtilen e-posta adresine gönderilecektir.

Önemli Not:JAVA uygulamasına ait aşağıdaki uyarı ile karşılaşmanız durumunda  RunThis time veya Uygulamayı çalıştır seçerek izin vermeniz gerekmektedir.

efatura8

E-Fatura Uygulamasını Kullanmaya Başlama

Uygulamaya yeni kaydolan mükelleflerin, kayıtlı kullanıcılar listesinde ilan edilmelerini izleyen 7 gün içerisinde e-Fatura düzenlemeleri ve almaları, diğer kayıtlı kullanıcıların yeni kayıt olan kullanıcılara bu süre içerisinde e-Fatura göndermeleri zorunlu değildir. e-Fatura uygulamasından yararlanan mükellefler hesaplarının açılmasını takip eden 7 günden sonra kayıtlı kullanıcılara e-Fatura göndermek ve almak zorundadırlar.

Filed in: Döküman Merkezi
 e-Fatura
 e-Defter
 e-Arşiv
 e-Bilet
 MTHS
 i-mutabakat
 Haberler
 Duyurular
 Projeler
 Referanslar
 Kampanyalar
 i-Dönüşüm
 Uyumsoft Web Sitesi
 Uyumsoft Akademi
 Uzman Mutabakat
 i-Dönüşüm Nedir?
 i-Dönüşüm Uygulamaları
 Bize Ulaşın
 İletişim
 Genel Merkez
 Ankara Ofis
 İzmir Ofis
 Bursa Ofis
 Bakü Ofis

  Google+      

        
© 2017 i-Dönüşüm – e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet, KEP. Tüm Hakları Saklıdır. XHTML / CSS Valid.
Designed & SEO by Click Carrot.