1.1 – Mali Mühür Başvurusu

Mali Mühür Nedir?

Mali Mühür, 397 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği çerçevesinde Başkanlık için TÜBİTAK-Kamu SM tarafından hazırlanan elektronik sertifika alt yapısıdır. Yani firma kaşesinin elektronik halidir.

Mali Mühür Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-Fatura ve E-Defter uygulamasına başlayabilmeniz için ön koşul olarak mali mühür temin etmeniz gerekmektedir. GİB bu başvuru ile ilgili 2 alternatif sunmaktadır.

1. E-fatura Uygulaması ile Mali Mühüre Birlikte Başvuru

Başvuru Linki: https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/mm.go

E-fatura Uygulaması ile mali mühre birlikte başvuru tipini seçtiğinizde E-fatura hesap açılışınız mali mühürünüzü temin ettikten sonra GİB tarafından otomatik olarak yapılacaktır.
Ayrıca E-Defter başvurusunu yapmanız gerekmektedir.

mali-muhur-1

2. Sadece Mali Mühür Başvurusu

Başvuru Linki: https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go

Sadece mali mühür başvuru tipini seçtiğinizde talep ettiğiniz tarihte E-Fatura ve E-Defter ayrıca başvuru yapmanız imkan tanınmaktadır.
Mali mühür Temin Edildikten sonra e-Fatura ve e-Defter Uygulama Başvurusu ayrıca aşağıdaki adreslerden yapılmalıdır.

– e-Fatura için; https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/
– e-Defter için; https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru/

mali-muhur-2
Önemli NOT: Kurum İmza Yetkilisinin MERSİS sisteminde kayıtlı kişi olmalıdır. Kayıtlar uyuşmadığı takdirde sistem kayıt yapmanıza izin vermeyecektir. Bu durumda MERSİS teki bilgilerinizi güncellemeniz gerekmektedir. “Mersis Bilgi İçin: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ yâda mersis@gtb.gov.tr Çağrı Merkezi:444 84 82”

Başvuru Süreç takibi için:  http://mm.kamusm.gov.tr/ adresine giriş yapabilirsiniz.

mali-muhur-3

Başvuru Yapıldıktan Sonra Yapılması Gerekenler

  • Mali Mühür Başvurusu yaptıktan sonra, Islak İmzalı Başvuru Formu ara yüzünün seçilmesi durumunda formun çıktısı alınır ve imza yetkilisi tarafından imzalanıp, imza sirküleri ile birlikte fiziki posta yoluyla Kamu SM’ye gönderilir.
  • Kurum imza yetkilisinin e-İmzası var ise başvuru formu elektronik imza ile imzalanır.
  • Ödeme VakıfBank Gebze Şubesi / IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 numaralı TÜBİTAK-BİLGEM hesabına yapılır. Ödeme esnasında hesap belgesi açıklama alanına Başvuru Kodu yazılır. Yazmamanız durumunda, yaptığınız ödeme dikkate alınmayıp, sertifikanız üretilmeyecektir.
  • Talep edilen ürün ve hizmete uygun bedel, Kamu SM banka hesap numarasına yatırılır.
  • Talep edilen ürün ve hizmet bedeli Kamu SM hesabına geçtikten sonra Sertifika Üretim Süreci’ne başlanır.

Özel Entegratör Başvurusu için:  https://i-donusum.com.tr
Detaylı Bilgi için Bakınız: http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/index.jsp#uretim_sureci

<<< Geri Dön

Filed in: Döküman Merkezi
 e-Fatura
 e-Defter
 e-Arşiv
 e-Bilet
 MTHS
 i-mutabakat
 Haberler
 Duyurular
 Projeler
 Referanslar
 Kampanyalar
 i-Dönüşüm
 Uyumsoft Web Sitesi
 Uyumsoft Akademi
 Uzman Mutabakat
 i-Dönüşüm Nedir?
 i-Dönüşüm Uygulamaları
 Bize Ulaşın
 İletişim
 Genel Merkez
 Ankara Ofis
 İzmir Ofis
 Bursa Ofis
 Bakü Ofis

  Google+      

        
© 2017 i-Dönüşüm – e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet, KEP. Tüm Hakları Saklıdır. XHTML / CSS Valid.
Designed & SEO by Click Carrot.